Reizen naar het buitenland

Beste JOSK reiziger,

 

“Eindeloos skiplezier” luidt onze slogan.

Corona trof ons recht in het hart en maakte abrupt een einde aan dit eindeloos plezier.

Ergens begin maart was het ineens afgelopen met dit skiplezier … één na één sloten de Italiaanse en Oostenrijkse skigebieden en korte tijd later had Corona de hele samenleving stil gelegd.

De afgelopen weken waren bijzonder hectisch voor ons, dit maakten we nog nooit mee.

In deze crisissituatie hebben we getracht ons te profileren als een professionele reisorganisatie, waarbij de klant steeds centraal blijft staan. We willen hierbij het hele JOSK team bedanken om dit mee te realiseren.

  • Steeds een snelle, duidelijke en correcte communicatie via onze website josk.be, via nieuwsbrieven en via persoonlijke mails.
  • Een snelle, veilige en toch comfortabele evacuatie van reizigers die door buitenlandse lockdowns plots vast zaten en vroegtijdig terug naar België dienden terug te keren.
  • Het snel en correct terug betalen van niet genoten vakantiedagen OF de volledige terugbetaling (*) van de geannuleerde dossiers.

(*) Alle reeds betaalde bedragen zijn inderdaad reeds teruggestort. Ondanks de mogelijkheid die de Minister van Werk, Economie en Concumenten, Nathalie Muylle de reissector gaf, om de reeds betaalde bedragen om te zetten in reisvouchers, hebben wij geopteerd om deze bedragen onmiddellijk en integraal terug te storten. We hopen dat deze beslissing wordt geapprecieerd bij onze klanten en dat jullie hierdoor evengoed gebonden blijven aan JOSK, als reispartner voor jullie skivakantie volgende winter.

Samenhangend hiermee willen we aan iedereen die een reis geboekt had in de Paasvakantie, de mogelijkheid geven om dezelfde reis reeds voor te boeken (zonder boekingsverplichting), zodat je zeker bent dat uw geannuleerde reis terug vastligt volgende winter. Alle belangrijke evenementen worden een jaartje opgeschoven, uw skivakantie is voor u evengoed een belangrijk event … vandaar.

We zijn fier op al onze medewerkers en willen hen bedanken voor hun uitzonderlijke inzet in deze toch wel uitzonderlijke periode.

Ondertussen kijken we hoopvol de toekomst in … Hopelijk verdwijnt het Coronavirus snel en kunnen we terug de draad van ons normale leven weer oppikken. En … kunnen we volgende winter opnieuw gaan skiën.

We zijn alvast begonnen aan de voorbereiding en de planning van het nieuwe winterseizoen 20-21.
Vanaf 5 augustus komt onze nieuwe wintersportbrochure uit en zal het programma winter 20-21 online gaan.

We hopen dat jullie volgende winter opnieuw jullie vertrouwen in JOSK stellen.
Opdat we samen opnieuw kunnen genieten van sneeuw, zon, lekker eten, après-ski, ontspannende wellness …

Zorg goed voor elkaar.
Bedankt voor je vertrouwen.
Wat JOSK opgebouwd heeft is sterker dan gelijk welk virus.

Ben & Dick | Bestuurders JOSK reizen
Bart, Jasper, Lynn & Pieter | Kantoor medewerkers JOSK reizen

 

UPDATE (15h00) 24.03

Alle terugbetalingen werden afgerond.

 

UPDATE (12h00) 20.03

Update terugbetalingen

volgende terugbetalingen zijn reeds afgerond.
1/ schoolreizen
2/ onderbroken reizen, reizigers die vervroegd naar België zijn teruggekeerd
3/ reizen laagseizoen

 

UPDATE (09h00) 19.03

Info terugbetalingen

JOSK reizen kiest ervoor om alle klanten terug te betalen, en niet te werken met een voucher systeem.

Wij streven ernaar alle terugbetalingen tegen vrijdag 27 maart afgerond te hebben.
De terugbetalingen worden chronologisch afgewerkt.

Dank voor uw begrip.

 

UPDATE (09h30) 13.03

Alle komende reizen worden geannuleerd.

PRAKTISCH
  • U ontvangt de terugbetaling op het rekeningnummer waarvan u betaald heeft.
    Dit kan enige tijd in beslag nemen, dit door de omvang van aantal reizen dat is geannuleerd.
    JOSK reizen doet alvast onze uiterste best de dossiers snel en correct af te handelen.
  • De terugbetaling is 100% van het reeds betaalde bedrag van de reissom.
    Enkel verminderd met het bedrag van uw annuleringsverzekering (indien u deze geboekt had).

 

UPDATE (17h00) 12.03

Alle reizen naar bestemming Galtür-Ischgl worden geannuleerd

Vrijdag 20 maart | 13:00u wordt een beslissing genomen omtrent de reizen naar Oostenrijk en Livigno tijdens de Paasvakantie.

 

UPDATE (13h00) 10.03

Volgende skigebieden sluiten per 11 maart 2020 : Folgarida, Passo Tonale
Alle reizen naar deze bestemmingen worden geannuleerd, er is 100% terugbetaling van de reeds betaalde bedragen.
Tegen eind deze week ontvangt u hierover een mail.

 

UPDATE (9h00) 10.03

INFO VOOR REIZIGERS DIE WENSEN OM TE BOEKEN NAAR OOSTENRIJK

Er is slechts een beperkte capaciteit van kamers vrij in OOSTENRIJK bij de bestaande JOSK reizen.
We trachten deze maximaal uit te breiden.

JOSK reizen kan momenteel geen nieuwe bestemmingen / hotels aanbieden.Indien deze er komen wordt dit gecommuniceerd op deze pagina.

 

UPDATE 2 (15h00) 09.03 

Volgende skigebieden sluiten per 11 maart 2020 : Kronplatz, Ahrntal, Arabba, Corvara, Val di Fiemme, Obereggen
Alle reizen naar deze bestemmingen worden geannuleerd, er is 100% terugbetaling van de reeds betaalde bedragen.
Tegen eind deze week ontvangt u hierover een mail.

Wenst u een nieuwe reis te boeken, bekijk dan de (weinige) beschikbaarheden op onze site.

 

 

UPDATE 1 (09h00) 09.03 

Reist u binnenkort naar Italië, dan raden wij u aan het reisadvies  van Buitenlandse Zaken te volgen, deze info vindt u HIER.

In Italië worden momenteel strenge maatregelen toegepast.
Echter niet van die aard om een skireis te annuleren, met uitzondering van LIVIGNO (zie onder).

De Italiaanse regering legde op 8 maart strenge beperkende maatregelen op voor de ganse regio Lombardije en volgende 14 provincies: Modena, Parma, Piacenza, Reggio Emilia, Rimini, Pesaro en Urbino, Venetie, Padova, Treviso, Asti, Alessandria, Novara, Vercelli et Verbano-Cusio-Ossol.
Met uitzondering van Livigno liggen alle JOSK bestemmingen NIET in deze zones.
Hierbij vindt u een duidelijk overzicht van de JOSK bestemmingen.

  1. Kronplatz | regio Trentino – Zuid-Tirol | provincie Bolzano
  2. Ahrntal | regio Trentino – Zuid-Tirol | provincie Bolzano
  3. Arabba | regio Veneto | provincie Belluno
  4. Val Di Fiemme – Pampeago | regio Trentino – Zuid-Tirol | provincie Trento
  5. Val Di Fiemme – Obereggen | regio Trentino – Zuid-Tirol | provincie Bolzano
  6. Passo Tonale – regio Trentino – Zuid-Tirol | provincie Trento
  7. Folgarida – regio Trentino – Zuid-Tirol | provincie Trento
  8. LIVIGNO – regio Lombardije | provincie Sondrio.
    Hier zijn vanaf 8 maart tot 3 april beperkende maatregelen van kracht.
    Voor de reizen naar Livigno tijdens de 1e en 2e week van de Paasvakantie kan momenteel nog geen beslissing genomen worden en wachten wij verder reisadvies af.

Via deze site kan u het aantal besmettingen in de verschillende Italiaanse regio’s volgen.
Laat het duidelijk zijn dat niet volledig Noord-Italië een risicogebied is.
U merkt dat in regio Trentino – Zuid-Tirol het aantal besmettingen minimaal is.

Er is absoluut geen reden tot paniek en het maken van impulsieve beslissingen.
Laat het gezond verstand zegevieren.
Emoties dienen losgekoppeld te worden van wetenschappelijke feiten.

info Coronavirus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1| Gaat mijn reis door?

JA

Er is momenteel 1 reis geannuleerd, genietweek naar Livigno met vertrek zaterdag 28 maart.

2| Kan ik mijn reis annuleren omwille van het Coronavirus?

NEEN

U kan in principe uw reis niet annuleren, wij houden rekening met de reisadviezen van het FOD Buitenlandse zaken.
De ontwikkelingen volgen elkaar heel snel op, afhankelijk daarvan worden mogelijks maatregelen getroffen.

3| Wat als mijn reis geannuleerd wordt door negatief reisadvies?

In dit geval betaald JOSK reizen aan de reiziger 100% van de reis terug, zonder een bijkomende schadevergoeding verschuldigd te zijn.

4| Kan ik nu nog een annuleringsverzekering boeken?

NEEN

Dit diende bij u reservatie van de reis te gebeuren.

5| Kan ik mijn reis omboeken?

NEEN

6| Wat als ik in het buitenland in quarantaine wordt geplaatst?
     Wie dekt de kosten?

Quarantaine wordt aanzien als een gedwongen verblijf.
De voorziene reisdagen worden door JOSK betaald.
Bij een langer verblijf dient JOSK de eerste 3 nachten uw accommodatie te voorzien, dit omvat enkel het verblijf en geen maaltijden.
Eventueel langer verblijf is voor rekening van uzelf.

7| Wat als ik ter plaatse ziek wordt?

U kan hiervoor uw persoonlijke reis- en bijstandsverzekering inschakelen. Heeft u dit niet, dan kan u deze afsluiten bij uw verzekeringsmakelaar.
JOSK reizen biedt deze verzekering niet aan.

8| Ik heb een ongevallenverzekering afgesloten bij JOSK reizen.

De volledige polis vindt u HIER.
Dit is geen reisbijstandsverzekering.

Family

Gezinnen

Focus op kids, skilessen en kinderanimatie.
Icon 4 stars hotel

Kwalitatieve hotels

Jarenlange samenwerking met zorgvuldig geselecteerde hotels.
Cabin

Themaweken

Georganiseerde reizen voor verschillende doelgroepen.
Icon Kids

Kidsacties

Kinderen reizen aan actieprijs in verschillende hotels tot 100% gratis.