Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Boeken en reserveren

    • Wanneer moet mijn reis volledig betaald zijn?

      Uw reis moet uiterlijk 2 weken voor afreis volledig betaald zijn. Ongeveer 4 weken voor afreis krijgt u een e-mail met de vraag om het resterende saldo te betalen.

    • Wanneer moet het voorschot betaald zijn?

      Het voorschot moet binnen de 5 werkdagen na boeking betaald worden. Het voorschot bedraagt € 125 p.p.

    • Wanneer en hoe krijg ik mijn reisdocumenten?

      De reisdocumenten worden ongeveer 4 weken voor afreis via e-mail (standaard) of post verstuurd samen met de vraag tot betaling van het resterend saldo te betalen. De reisdocumenten zijn als bijlage bij deze e-mail toegevoegd.

    • Welke gegevens heb ik nodig voor het boeken van een reis?

      Volgende gegevens zijn noodzakelijk voor het boeken van uw reis:

      • Reiscode (bv. KE201)
      • Periode – skigebied – hotel
      • Persoonlijke gegevens van de verschillende reizigers (naam, geboortedatum, adres, telefoonnummer, gsm-nummer en e-mail)
      • Autocar of eigen vervoer
      • Indien autocar: voorkeur opstapplaats (verplicht 2 keuzes opgeven) (link met opstapplaatsen)
      • Gewenste kamersamenstelling (evt. voorkeur kamertype)
      • Huur ski- of snowboardmateriaal
      • Ski- of snowboardles met het gewenste niveau (link met niveaus)
      • Eventuele uitbreiding van de skipas
      • Het nemen van een annulerings- en/of ongevallenverzekering
    • Hoe kan ik een reis boeken?

      U kan uw reis boeken vanaf 16 augustus 2017. Dit kan op volgende manieren:

      • Online via de website
      • Via e-mail
      • Telefonisch op het nummer 09 349 37 36 tijdens de kantooruren (ma-vr: 9u-12u en 13u-18u, za: 9u-12u)

      U krijgt binnen de 24u uw boekingsbevestiging.

  • Reisinformatie

    • Zijn er kinderkortingen?

      Op de meeste reizen krijgen kinderen een korting. Deze korting is afhankelijk van het geboortejaar van het kind.
      De kinderkortingen zijn enkel geldig wanneer zij bij twee volbetalenden op de kamer slapen.

      In verschillende hotels reizen kinderen aan actieprijs tot 100% gratis.

    • Wat gebeurt er wanneer ik zelf skischoenen/snowboardboots heb en materiaal wens te huren?

      De standaardset materiaal bevat 3-sterren) materiaal. Indien u eigen skischoenen/snowboardboots hebt, krijgt u ter plaatse 4-sterrenmateriaal (kwalitatief betere ski’s/snowboard).

    • Wat gebeurt er indien er onvoldoende inschrijvingen zijn voor skilessen op mijn niveau?

      Bij onvoldoende inschrijvingen (minder dan 6) voor een bepaald niveau kunnen de skilessen bij JOSK niet doorgaan. Bij niveau K0 zijn 4 inschrijvingen voldoende. In dit geval wordt u tijdig op de hoogte gebracht. Wij kijken dan graag voor u welke mogelijkheden er zijn bij de plaatselijke skischool. Wij bezorgen deze per e-mail en boeken de lessen ook graag op voorhand voor u. In de meerkost voor deze lessen komt JOSK niet tussen.

    • Welke ski- en snowboardniveaus zijn er?

      De bestaande niveaus zijn:

      Kinderen (4 tot 12 jaar)
      K0: eerste maal op de skilatten (beginner)
      K1: vlot blauwe piste skiën (1 tot 2 weken ski-ervaring) (“ploegen”)
      K2: vlot rode piste skiën (“ploeg naar parallel”)
      K3: vlot zwarte piste skiën (gevorderd) (“parallel”)

      Volwassenen:
      N0: eerste maal op de skilatten (beginner)
      N1: vlot blauwe piste skiën (1 tot 2 weken ski-ervaring)
      N2: vlot rode piste skiën
      N3: vlot zwarte piste skiën (gevorderd)

      Snowboard:

      L0: eerst maal op board (beginner)
      L1: 1 tot 2 weken snowboardervaring
      L2: meerdere weken snowboardervaring

      Of de lessen op uw niveau doorgaan hangt af van de reis. Bekijk bij uw reis welke ski- en snowboardlessen er zeker doorgaan.

    • Wat houdt de kinderanimatie in het hotel in?

      Voor het avondmaal wordt er 2u Nederlandstalige kinderanimatie gegeven, dit zijn uiteenlopende activiteiten zoals: knutselen, groot spel, een buitenactiviteit. Na het avondmaal wordt er nog 1 uurtje kinderfilm afgespeeld in een aparte ruimte.

    • Zijn er hoofdkussens en dekens aanwezig op de bus?

      Op weekreizen zijn er geen hoofdkussens en dekens aanwezig (comfort class zitbus). Op shortski’s reist u per slaapbus, hier is een dekentje voorzien, geen hoofdkussen.

    • Hoeveel bagage is toegestaan op de bus?

      U mag per persoon 20 kg ruimbagage meenemen (1 reistas). Daarnaast is het toegestaan dat u 1 paar ski’s / 1 snowboard en 1 paar boots per persoon meenemen. Voor op de bus mag u een klein rugzakje bijhebben met handbagage.

    • Kan ik mijn busplaats kiezen?

      Busplaatsen kunnen niet gekozen worden. Enkel de 1e en 2e rij vooraan kunnen gereserveerd worden (€ 40 per persoon). U kan wel een voorkeursplaats doorgeven.

    • Welke zijn de mogelijke opstapplaatsen van de bus?

      Bij boeking dient u 2 voorkeuropstapplaatsen door te geven. Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met uw 1e keuze.

      • Loppem (*): Carpoolparking Lac | E40 – afrit 7bis
      • Kortrijk (*): Baertlaan (parking Lange Munt)
      • Gentbrugge: Parking Driebeekstraat
      • Lokeren: Parking Mc. Donalds
      • Antwerpen: Parking Desguinlei, Pidpa
      • Groot-Bijgaarden (*): Texaco tankstation E40 (richting Brussel)
      • Bertem (*): Carpoolparking | E40 – afrit 22
      • Lummen: Carpoolparking | E314-A2 – afrit 26

      (*) Loppem en Kortrijk, Groot-Bijgaarden en Bertem kan u niet samen kiezen als 1e en 2e opstapplaats

    • Wat dekt de ongevallenverzekering van JOSK?

      De ongevallenverzekering verloopt via Ethias, de verzekeringspolis kan u hier bekijken.

  • Wijzigen en annuleren

    • Hoe kan ik mijn reis annuleren?

      U kan uw reis annuleren door te bellen of mailen naar ons kantoor met vermelding van de annuleringsreden. De eventuele terugbetaling hangt af van de annuleringsverzekering en de annuleringsreden.

    • Kan ik een reeds geboekte reis wijzigen?

      Indien u na de bevestiging van de bestelbon (betaling van het voorschot) nog wijzigingen wenst aan te brengen aan uw boeking, worden er €15 wijzigingskosten aangerekend. Wijziging van het skilesniveau is kosteloos.

      De schrapping of toevoeging van de annuleringsverzekering is niet meer mogelijk na ontvangst van het voorschot.

    • Wat dekt de annuleringsverzekering?

      De annuleringsverzekering komt tussen wanneer de annulering het gevolg is van:

      • Ziekte of lichamelijk ongeval (uzelf, levensgezel, bloed- of aanverwant tot in de 2e graad, incl. schoonfamilie). (uitsluiting vooraf bestaande toestand of chronische ziekte)
      • Sterfgeval tot in de tweede graad
      • Zelfmoord van een familielid tot in de tweede graad (verzekerde zelf is uitgesloten)
      • Werkverlies (onvrijwillig) na vast dienstverband (bij bedrijfsuitsluiting of ontslag om economische redenen).
      • Brand / belangrijke stoffelijke schade aan onroerend goed (binnen 30 dagen voor vertrek)
      • Diefstal, home- of carjacking, kidnapping
      • Opzeg huurwoning door de eigenaar
      • Internationaal erkende epidemie, natuurramp of daad van terrorisme op de reisbestemming
      • Zwangerschap (of complicaties) (indien de reis binnen de laatste 3 maanden van de zwangerschap valt en deze niet bekend was bij boeking).
      • Juridische handelingen (o.a. oproeping rechtbank, echtscheidingsprocedure, adoptieprocedure).
    • Wat krijg ik terugbetaald bij geldige annuleringsreden?

      Indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten bij boeking, wordt de terugbetaling als volgt bepaald (enkel voor de verzekerde reizigers op het dossier):

      1. Tot en met 15 dagen voor afreis: u krijgt het reeds betaalde bedrag volledig terugbetaald (*), verminderd met de prijs van de aangekochte annuleringsverzekering (€ 23 p.p. voor weekreizen/ € 17 p.p. voor shortski’s) en eenmalige administratiekost van € 30 per dossier.
        (*) Voor vliegtuigreizen wordt de annuleringskost vermeerderd met de effectieve kostprijs van de vliegtuigseat. Uitgegeven vliegtickets zijn niet wijzigbaar, noch annuleerbaar, noch terugbetaalbaar, tenzij anders vermeld.
      2. Vanaf de 14e dag t.e.m. aanvang van de reis worden bovenstaande kosten aangerekend, vermeerderd met een toeslag van € 100 p.p. omwille van de laattijdigheid.
    • Kan er iemand anders in mijn plaats meegaan op reis?

      Een dossier kan steeds integraal worden overgenomen door een andere persoon, mits wijzigingskost van €15. Dit dient steeds voor aanvang van de reis doorgegeven te worden.