Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Boeken en reserveren

    • Kan ik betalen met kredietkaart?

      Bij JOSK Reizen is het niet mogelijk om met visa of mastercard te betalen.
      Noch online, noch per terminal op ons kantoor.
      Wij hebben geen overeenkomst met deze firma’s.

      Sommige banken keuren de annuleringsverzekering wel goed indien u de overschrijving naar ons doet vanop de zichtrekening die gekoppeld is aan uw kredietkaart.
      O.A. KBC, Belfius… zouden dit wel doen.
      O.A. Fortis, ING, AXA, Argenta, Crelan… zouden dit niet doen.
      Voor sluitende info kan u best bij uw eigen bank informeren.

    • Wanneer moet mijn reis volledig betaald zijn?

      Uw reis moet uiterlijk 14 dagen voor afreis volledig betaald zijn. Ongeveer 28 dagen voor afreis krijgt u een e-mail met de vraag om het resterende saldo te betalen.

    • Wanneer moet het voorschot betaald zijn?

      Het voorschot moet binnen de 5 werkdagen na boeking betaald worden. Het voorschot bedraagt € 150 p.p. (vermeerderd met eventueel aan te kopen verzekeringen)

    • Wanneer en hoe krijg ik mijn reisdocumenten?

      De reisdocumenten worden ongeveer 28 dagen voor afreis via e-mail verstuurd samen met de vraag tot betaling van het resterend saldo. 

    • Welke gegevens heb ik nodig voor het boeken van een reis?

      Volgende gegevens zijn noodzakelijk voor het boeken van uw reis:

      • Reiscode (bv. KE201)
      • Periode – skigebied – hotel
      • Persoonlijke gegevens van de verschillende reizigers (namen, geboortedata, adres, telefoonnummer, gsm-nummer en e-mail)
      • Autocar of eigen vervoer
      • Indien autocar: voorkeur opstapplaats (verplicht 2 keuzes opgeven) 
      • Gewenste kamersamenstelling (evt. voorkeur kamertype)
      • Huur ski- of snowboardmateriaal
      • Ski- of snowboardles met het gewenste niveau (link met niveaus)
      • Eventuele uitbreiding van de skipas
      • Het nemen van een annuleringsverzekering of annuleringsverzekering + reisbijstand
    • Hoe kan ik een reis boeken?

      U kan uw reis boeken vanaf 2 augustus 2021. Dit kan op volgende manieren:

      • Online | via de website
      • Via e-mail
      • Telefonisch op het nummer 09 349 37 36 tijdens de kantooruren (ma-vr: 10u-18u)

      U krijgt binnen de 24u uw boekingsbevestiging (=bestelbon).

  • Reisinformatie

    • Zijn er kinderkortingen?

      Op de meeste reizen krijgen kinderen een korting. Deze korting is afhankelijk van het geboortejaar van het kind.
      De kinderkortingen zijn enkel geldig wanneer zij bij twee volbetalenden op de kamer slapen.

      In verschillende hotels reizen kinderen aan actieprijs.

    • Wat gebeurt er wanneer ik zelf skischoenen/snowboardboots heb en materiaal wens te huren?

      De standaardset materiaal bevat 3-sterren materiaal. Indien u eigen skischoenen/snowboardboots hebt, ontvangt u ter plaatse 4-sterrenmateriaal (kwalitatief betere ski’s/snowboard) ter compensatie.

    • Wat gebeurt er indien er onvoldoende inschrijvingen zijn voor skilessen op mijn niveau?

      Bij onvoldoende inschrijvingen (minder dan 6) voor een bepaald niveau kunnen de skilessen bij JOSK reizen niet doorgaan. In dit geval wordt u tijdig op de hoogte gebracht. Wij kijken dan graag voor u welke mogelijkheden er zijn bij de plaatselijke skischool. Wij bezorgen deze per e-mail en boeken de lessen ook graag op voorhand voor u. In de meerkost voor deze lessen komt JOSK reizen niet tussen.

    • Welke ski- en snowboardniveaus zijn er?

      De bestaande niveaus zijn:

      Kinderen (4 tot 12 jaar)
      K0: eerste maal op de skilatten (beginner)
      K1: vlot & zelfstandig blauwe piste skiën (1 tot 2 weken ski-ervaring) (“ploegen”)
      K2: vlot & zelfstandig rode piste skiën (“ploeg naar parallel”)
      K3: vlot & zelfstandig zwarte piste skiën (gevorderd) (“parallel”)

      Volwassenen:
      N0: eerste maal op de skilatten (beginner)
      N1: vlot & zelfstandig blauwe piste skiën (1 tot 2 weken ski-ervaring)
      N2: vlot & zelfstandig rode piste skiën
      N3: vlot & zelfstandig zwarte piste skiën (gevorderd)

      Snowboard:

      L0: eerst maal op board (beginner)
      L1: 1 tot 2 weken snowboardervaring
      L2: meerdere weken snowboardervaring

      Of de lessen op uw niveau doorgaan hangt af van de reis. Bekijk bij uw reis welke ski- en snowboardlessen er zeker doorgaan.

    • Wat houdt de kinderanimatie in het hotel in?

      Voor het avondmaal wordt er 2u Nederlandstalige kinderanimatie gegeven, dit zijn uiteenlopende activiteiten zoals: knutselen, groot spel, een buitenactiviteit. Na het avondmaal wordt er nog 1 uurtje kinderfilm afgespeeld in een aparte ruimte.

    • Zijn er hoofdkussens en dekens aanwezig op de bus?

      Op weekreizen zijn er geen hoofdkussens en dekens aanwezig (comfort class zitbus). Op shortski’s reist u per dreaming class, hier is een dekentje voorzien, geen hoofdkussen.

    • Hoeveel bagage is toegestaan op de bus?

      U mag per persoon 20 kg ruimbagage meenemen (1 reistas). Daarnaast is het toegestaan dat u 1 paar ski’s / 1 snowboard en 1 paar boots per persoon meenemen. Voor op de bus mag u een klein rugzakje bijhebben met handbagage.

    • Kan ik mijn busplaats kiezen?

      Busplaatsen kunnen niet gekozen worden. Enkel de 1e en 2e rij vooraan kunnen gereserveerd worden (€ 40 per persoon). U kan wel een voorkeursplaats doorgeven.

    • Welke zijn de mogelijke opstapplaatsen van de bus?

      Bij boeking dient u 2 voorkeuropstapplaatsen door te geven. Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met uw 1e keuze.

      • Loppem (*): Carpoolparking Lac | E40 – afrit 7bis
      • Kortrijk (*): Baertlaan (parking Lange Munt)
      • Destelbergen: Carpoolparking | R4 – afrit N445 Destelbergen
                                     | Dendermondesteenweg 691, 9070 Destelbergen
      • Lokeren: Carpoolparking | E17 – afrit 12
      • Antwerpen: Parking Desguinlei, Pidpa
      • Groot-Bijgaarden (*): Texaco tankstation E40 (richting Brussel)
      • Bertem (*): Carpoolparking | E40 – afrit 22
      • Lummen: Carpoolparking | E314-A2 – afrit 26

      (*) Loppem en Kortrijk, Groot-Bijgaarden en Bertem kan u niet samen kiezen als 1e en 2e opstapplaats

       

    • Wat dekt de ongevallenverzekering van JOSK?

      De ongevallenverzekering verloopt via Ethias, de verzekeringspolis kan u hier bekijken.

  • Wijzigen en annuleren

    • Hoe kan ik mijn reis annuleren?

      Elke annulering moet onmiddellijk en schriftelijk aan JOSK reizen worden overgemaakt. De juiste datum van de annulering wordt bepaald door de datum van de schriftelijke ontvangst van uw annulering.
      Indien de reiziger zijn reis moet annuleren, zelfs door overmacht of toeval, wordt de opzegvergoeding forfaitair als volgt bepaald:

      Annulering tot en met 28 dagen voor vertrek* : 150 EUR pp
      Annulering tot en met 8 dagen voor vertrek*: 50% van de totale reissom
      Annulering vanaf 7 dagen voor vertrek* : 100% van de totale reissom
      (*) Vertrek reizigers autocar = Vertrekdatum vanuit België / Vertrek reizigers eigen wagen = Datum check in accommodatie

      JOSK reizen adviseert de reiziger om bij het boeken een annuleringsverzekering af te sluiten.
      Dit om bovengenoemde kosten te vermijden indien u de reis door onvoorzienbare omstandigheden moet annuleren.
      U kunt deze verzekering bij JOSK reizen afsluiten, waardoor een snelle afhandeling gegarandeerd wordt. 
      Belangrijk: iedere annulatie moet schriftelijk meegedeeld worden aan JOSK reizen.

      Voor informatie over de aangeboden verzekeringen kan u onder Reisinformatie alles terugvinden.

    • Kan ik een reeds geboekte reis wijzigen?

      Indien u na de bevestiging van de bestelbon (betaling van het voorschot) nog wijzigingen wenst aan te brengen aan uw boeking, worden er €15 wijzigingskosten aangerekend. Wijziging van het skilesniveau is kosteloos.

      De schrapping of toevoeging van de annuleringsverzekering is niet meer mogelijk na ontvangst van het voorschot.

    • Wat dekt de annuleringsverzekering?

      Meer informatie over de aan te kopen verzekering via JOSK kan u terugvinden via het menu ‘Reisinformatie’

       

    • Kan er iemand anders in mijn plaats meegaan op reis?

      Een dossier kan steeds integraal worden overgenomen door een andere persoon, mits wijzigingskost van €15. Dit dient steeds voor aanvang van de reis doorgegeven te worden.

      Aangekochte verzekeringen kunnen niet overgenomen worden. Indien u bij overname van dossier/plaats een verzekering wenst aan te gaan kan dit extra aangekocht worden.